Utazás kiállítás – ott voltunk

Február utolsó napjaiban, illetve március elsején került sor az idén az Utazás kiállításra, amit több szakmai tanácskozás is kísért. Többek között a turizmus helyi gazdaságfejlesztő hatásáról beszélgettek a meghívott szakértők, közöttük Bardóczy Ákos Kolos a Horeca Marketing Klub elnöke. Olyanok társaságában, mint dr. Horváth Viktória turizmusért felelős helyettes államtitkár, vagy dr. Horváth Endre, a Kodolányi János Főiskola docense, turisztikai szakértő, illetve Horkay Nándor, a Nemzetgazdasági Tervezési Hivatal elnöke. A gyakorló üzletembereket például Kocsy Béla, a Polimer Kft. ügyvezetője, a Hotel Panda résztulajdonosa képviselte.

Az előadók többsége inkább vágyait fogalmazta meg, mintsem konkrét programokat, és persze a turizmus jelenlegi – nem éppen felfelé ívelő – helyzetének az elemzése sem maradt el. Ami a lényeg, hogy a vendégforgalom növeléséhez, a hazai szolgáltatók összefogására van szükség, hogy a turisztikai piac hazai szereplői ne versenytársakat, hanem partnereket lássanak egymásban. Bardóczy Ákos Kolos a Horeca Marketing Klub hármas küldetését mutatta be: mit lehet tenni a vendégszerzés, a vendégkezelés és a gazdaságos üzemeltetés területén. Milyen eszközeink vannak a vendégek behozatalára és megtartására? Például a gasztromarketing, azaz specializálódni kell a hatalmas médiazajban. Továbbá, hogy elégedett legyen a vendég, azaz kulcsszó a Mystery Guest és az empátia. A gazdaságos üzemeltetésben pedig az egyik legfontosabb, hogy a működést felülről lefelé kell tudatosan felépíteni. A költségek – beleértve a munkaerőigényeket – folyamatos ellenőrzése és felülvizsgálata, a folyamatok szabályozása és racionalizálása akár 30–40 százalékos, azonnali költségmegtakarítást eredményez.

Forrás: Horeca Business Magazin – 2013. március